24 Mart 2008 Pazartesi

haftasonu urfadaydım!


Haftasonu urfadaydım.urfanın iki meşhur yemeğini tadmak istedim.bu muhteşem urfa kebabını afiyetle yedim.ama çiğköfte yiyemedim.neymiş lokantaya gelmeden evvel arayıp sipariş verecekmişsin de öyle yapacaklarmış.neymiş şişermiş güzel olmazmış.(saçma!)sen yapmazsan yapma ben urfadan isotumu aldım bak tarifi de veriyom şimdi oturup yapacam.


seviyorum bu nimeti!canı isteyip yapacaklara afiyetler diliyorum...:))



URFA KEBABI




ÇİĞKÖFTE




(Bulgur/kıyma ölçüsü bire 0.75 olmalı. Yani 1 kg bulgura 750 gram kıyma misali. )


MALZEMELER


750 gram Kg İyi Çekilmiş Dana Sırt Kıyma (Yağsız ve Sinirsiz)

1 Kg Esmer Bulgur

4 Y.Kaşığı Ezme Biber Salçası

3 Y.Kaşığı Domates Salçası

2 Adet Domates (Rendelenecek)

1 Adet K.Soğan (Rendelenecek)

6 Diş İyi Dövülmüş Sarmısak
1/2 Taze Soğan (İnce ince doğranacak)

Yarım Bağ Maydonoz

6 Adet Y.Biber

Kıvırcık veya Marul

Pul Biber 1 Yemek Kaşığı

Tuz 2 Yemek Kaşığı

Kimyon 1 Çay Kaşığı

Kırmızı Toz Biber

İSOT 3 yemek kaşığı

Dibi tırtıklı çiğköfte leğeni.

yapılışı

Dibi tırtıklı leğenin içine esmer bulguru koyun. 1 büyükbaş soğanı rendeledikten sonra 15 dakika kadar bulgurla yoğurun. Rendelenmiş domatesi katın ve yoğurmaya devam edin. Sarmısağı katın ve yoğurmaya devam edin. Domates salçasını katın ve yoğurmaya devam edin. Tuz katmadan evvel ezme biber salçasının tadına bakın eğer ezme salçamız tuzlu ise ekstra tuz katmayın.

Böylelikle kıvamı netleşen çiğköftemize kıymayı katın. Yarım saat kadar yoğurun. Bu arada bir veya iki tane yumurta da kırabilirsiniz. İsteğe bağlı. Tatlı tatlı yemenin acı acı çıkarması olur ya, işte o zaman devreye girecektir.Kimyon, kırmızı toz biber, pul biber ve isotu bir su bardağına koyun, içine kaynamış su dökün. Dikkat edin kaynamış su sadece nemlendirecek kadar koyun. Bardağı doldurmayın. Bunu da katın ve biraz daha yoğurun iyice yesin. Daha sonra kıvam mükemmelleşecek ve artık yeşilleri katma zamanı geldi. Maydanoz, yeşil soğan, yeşil biberi katıp yoğurmaya devam edeceğiz ve daha sonra sıkıp sıkıp atacağız tabaklara...

Afiyet OLsun..

Hiç yorum yok: